torsdag 5 juni 2008

Vi är rånade

på sommaren, här är det i kväll 13 grader VARMT bara så ni vet och de regnar isbitar
och vi har knappt sett solen på en vecka
de stakars fransmänen har börjat plocka fram vinterkläderna igen dom håller på att frysa ihjäl typ. så skänk oss gärna en tanke då ni ligger i solstolen och gottar er hemma i sverige så lovar jag skicka tillbaka den tanken senare då ni får regnet och vi värmen.


Idag har jag varit på nått skoj L har haft naturkunskapsutställning skulle jag väll kunna kalla det, alla elever i grad 5-6 och 7-8 visade upp sina expriment alla hade nått slags miljötänkande. L och hennes klasskamrat hade gjort eget papper och jag var väldigt imponerad över L:s redovisning hon är otroligt duktig på engelska numera och dessutom hade dom gjort ett bra jobb trots lite små problem under tiden dom jobbade
Jag är otroligt stolt över min tjej som i vanliga fall tycker det är jobbigt att tala inför människor men detta sköte hon jätte fint och att dessutom kunna allt så bra på engelska är inte alls illa det märks verkligen att hon tar skolan på allvar numera och sköter sina läxor, även storebror är jätte duktig och jag är så stolt över båda två och jag vet vilket jobb dom lägger ned på skolarbetet nu är det "bara" 20 dagar kvar för dom innan de äntligen är lov först ska K på klassresa och sedan är det en massa prov i alla ämnen så det lär bli arbetssamma 20 dagar.
Barnens skola är så otroligt ful egentligen men på denna bild ser den väll nästan trevlig ut, är så underbart med all växtlighet här det frodas verkligen och blommar överallt och skolans rabatt är inte undatagen

Kramar en Virrhöna som fryser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar