fredag 27 juni 2008

Sommarlov

är skönt att ha även om man inte har nära till bad har vi nära till solen och unge herrn här i huset har nog bränt sina fötter idag tror jag för han har suttit ute några timmar (efter att hans mamma igår påpekade så snällt at läsa funkar lika bra ute) medan jag och lilla fröken nog hållit oss mer inne fast jag har suttit lite i solen och bränt mig lite på kinderna måste köpta starkare solskydd. annars är det sköna vindar just nu så det känns inte lika olidligt. barnen har börjat nedräkningen till sverige, blir första gången sedan sonen föddes för 15 årsedan som vi kommer vara barnfria längre än 2-3 dagar kommer kännas ganska tomt men det är skoj att dom får göra nått eget på sommarlovet också.

vår biltur till och från sverige har vi också börjat planera helt klart är att vi kommer vara 2 dagar i göteborg eller en hel dag och två nätter fast först har vi ett stop nånstans i norra delarna av frankrike eller kanske i tyskland, påvägen hem väljer vi att stanna i jönköping sedan tar vi två stopp på väg hem en natt i Lÿbeck och en i Gent då kommer även vovvarna att vara med oss

Nä nu är det snart dags att börja starta grillen för lite middag föresten hade min kladdkaka smakat gott tyckte fransmännen och de hade vist varit lite exotiskt i alla fall :)

Kramar

1 kommentar:

  1. Härligt med sommarlov. Själv har jag en vecka kvar att jobba innan jag får semester. Vad ska ni hita på på den barnfriatiden då? Sova ikapp kanske ;-)

    kram am

    SvaraRadera