onsdag 19 november 2008

Stoppad av Fransk polis

Nån gång ska ju vara den första och idag på skolgården står jag och pratar med två pappor om rädslan att stoppas av fransk polis just för att man inte är så duktig på språket och fransmän är ju en aningens anti mot engelskan många gånger.

vad tror ni händer då jag och L kommer hem från stan Jo men vist står dom där och av alla bilar så stoppar dom lilla MIG iof de är första gången under de 17år med körkort jag blivit stoppad men av FRANSK polis hjälp detta med språket och dessutom ska dom ju vara sura som ättika.
kan säga att språkfrågan fixades snabbt och efter att ha förklarat hur ett svenskt körkort funkar och fått blåsa Gult (Bäst i test) plus visat papper för bilen så blev jag ivägskickad av tre betydligt gladare poliser som nog fått sig en historia att berätta om knasiga svenskor.

För dessutom satt L i backsätet i min lilla bil och spelade gitarr, vi hade ju varit i stan för att hämta ut den och hon var så sugen men spela gitarr brevid föraren kändes osäkert så hon fick klämma in sig bak, så poliserna undrade om det var en Stjärna som satt där och klinkade. dom måste tro svenskar är bra galna :)

bara att inse att med charm ett gott skratt och lite knagelsfranska och engelska klarar man sig långt i detta land bara man kommer ihåg att börja med knagelfranskan och charmen börjar du med engelskan då blir du oftast bemött helt annorlunda

KRAM

2 kommentarer:

  1. *s* ja,det låter som poliserna fick sig en liten dos uppmuntran ialla fall. :)

    SvaraRadera
  2. haha måste varit en syn för polisen nu har dom något att berätta på julfesten :-) En svensk mamma som skjutsar runt sin tonåring där sitter hon i baksätet o spelar o ser lycklig ut haha Dom tänkte att så synd om den "lilla" flickan som inte får spela hemma.
    Här har vi busväder snöigt.
    hälsa familjen

    SvaraRadera