torsdag 6 november 2008

Hemmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

eller nått sådant skrålar från högtalarn dottern har satt på julmusik och strålande stjärna är vad vi just nu hör på, är nån oinkoink låt sist på denna skiva som dottern gillar handlar om en gris som åker till mars och hittar en gristjej, är the realgroup vi lyssnar på lite blandat med klassik julsånger och karl bertil jonssons julsång.

hittade dotterns favorit
http://www.youtube.com/watch?v=M_a0MrQAOCM
alla som känner L vet ju hennes kärlek för grisar

annars är det regnigt i Lyon barnen pluggar mamman mår si och så vädret gör att kroppen protesterar lite.

men idag var jag in i en helt underbar butik och tittade på julpynt tänk er så där franskt gammalt aktigt hur mycket som helst även lite annat men inte så där överflödligt med kitch som de är på en del ställen utan det var helt underbart och jag shoppade massor eller vänta de var ju de jag inte gjorde 4st små blockljus för totalt 40:- var vad jag kom ut med

har hittat en ljusstake jag vill ha helt underbar speciell och den känns ganska fransk och skulle bli ett fint minne men 300:- för en liten smidesljustake för 6 julgransljus vet inte ännu ska ta med mig maken tror jag eller kanske inte för då lär jag väll inte få den alls,

ska fundera vidare ett tag till, inte mycket pengar kanske men denna jul blir inte billig för oss med flygresor, hyrbil och sedan ska barnen på skidresa i alperna med skolan och efter de ska jag och dottern till sverige på bröllop. samtidigt vore det ju trevligt med ett fint minne den dagen vi åker hem

nä som ni märker börjar mina tankar hamna hos julen nu och hemresan är bokad mor och far får storinvation barnbarnen kommer nämligen den 17 december och åker hem först den 7 januari, jag och maken åker till sverige den 18december och sedan hem den 28december så vi får en barnfri tid igen får se hur vi firar vårt första barnfria nyår på 15år kanske medelhavet.

vovvarna dom får stanna kvar i frankrike denna gång har hundvakt till den 25 december just nu måste söka vidare men i värsta fall får dom bo på pensionat 3dagar isåfall det är ändå billigare än att dom ska flyga med oss för då går deras biljetter på 4000:- och de är dyrare än vad barnens biljetter kostar och som sagt de är mycket nu och vi sparar gärna de extra pengarna.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar