tisdag 25 november 2008

Änglar

finns i många former tänkte visa några av dom som bor hos mig
först min nyaste som familjen inte gillar lika mycket som jag men OJ vad jag är kär i henne
hon är ju verkligen en äkta julängel
Vist är hon vacker


denna är köpt i Eskilstuna för många år sedan då jag var iväg på läger med bangolfungdomarna och hon klarade sig hem genom hela tågresan sedan har jag målat hennes vingar i guld
Han här är köpt på Norrbyskär på en marknad och han är precis som jag tycker änglar ska vara så där fulsöta och handgjord gör inget heller för de gör dom ju ännu mer unika

Ful och söt

den bakre är köpt på marknad i Flurkmark för något år sedan den främre har jag fåt av svärmor
inköpt till dottern då jag och maken var i Tallin 2007 men nu hänger den i vårat hallfönster eller fängelsefönstret som dottern säger då vi har galler utanför
Tokers kusiner gjorda av mig och verkligen efter ju fulare ju sötare eller nått sådant har även ett helt luciatåg med sånna här figurer
Har man vingar så är man en ängel vist är det väll så

denna drake köpte maken åt dottern i USA han är en samlar drake som fick bo bland mina änglar då dotten tröttnade på honom.
dessa är viktiga tavlan fick jag av en pysselvän då jag flyttade hit och ängeln på kulan kommer också från en pysselvän. ser ni nakenfisen där bakom han köpte jag då jag väntade sonen han är så söt men ingen ängel direkt men på anslagstavlanplatsar han ändå
Alla är inte direkt vackra men fina på sitt sätt ändå



denna tavla gillar jag konstnären kom nog från umeå men jag köpte denna av henne på Byskemarknad


saknar så en ståltrådsängel som försvann i flytten köpte henne på byskemarknad för några årsedan tyvärr har jag nog inte ens en bild på den ängeln men jag ska förska hitta en ny då vi flyttar hem igen



åså lite julpynt



denna ljusstake köpte vi för någon vecka sedan var svårt att fota den och självklart väljer jag att fota då de ser hemskt ut bakom men den är jätte fin då den

brinner och blir ett fint minne att ta med sig hem sedan


Nu ska jag hämta hem dottern från skolan hon är fotbollstränare i eftermiddag och förra veckan hade barnen varit väldigt imponerad över henne speciellt de svenska :)

KRAM

2 kommentarer:

  1. Så många fina änglar! Jag bara ÄLSKAR julängeln! Så vacker! Ha det gott! Kramis!

    SvaraRadera
  2. Alla var ju inte vackra precis men som du skriver så är dom fulsnygga på nå't vis.

    SvaraRadera