tisdag 13 januari 2009

Dags att uppdatera med lite bilder

Börjar med lite bilder från Julafton som jag hittade då jag tömde kameran på bilder

K i väntan på tomten så stilig vår 15åring så sällan jag får möjlighet att fota honom han är en aningens mer kameraskygg än lillasyster. ser ni fotot till höger är några år sedan fast det känns som nyss, K var 1½ då L föddes så det är 14år sedan den bilden togs

L och älskade morbror P väntar också på tomten, min bror tror han är coolast i hela världen fast L vet ju att det är så att hennes morbror är coolast i hela världen och då hon alltid har rätt så måste det ju vara sant.

Lillebror och Storasyster
här måste ni kolla på bakgrunden ser ni fotot ovanför mig
det är våran mormor och morfar taget för 20år sedan man ser ganska tydligt vem av syskonen som brås på mormor och vem som är mer lik morfar.


Låt oss nu flytta oss fram i tiden till de 11 Januari 2009
vi förflyttar oss även 300mil från lilla byn med endast fyra gårdar i västerbottens inland till Lyon med 1,7 miljoner invånare
tänk er en söndag med ungefär -3 grader utomhus och en sol bakom ett stort distäcke perfekt dag att gå ut och röra sig lite


så vi bestämde oss för att åka till Park Tete Dór

det var så otroligt vackert i parken.
förstora gärna bilderna så ser ni ännu bättre, tycker L lyckades fånga naturen väldigt bra



stora sjön var nästan igen frusen så fåglarna fick trängas i mitten
men inne på djurparken hade dom porlande vatten så där frös inte vattnet
även om mer exotiska djur såg ut att frysa lite i alla fall

minns ni föresten hur det såg ut i samma park för ett år sedan,
Inte här kan ni få en uppdatering
http://virrhonan.blogspot.com/2008/01/vilket-land-var-det-nu-vi-var-i.html
var lite varmare då nu har det legat runt -6 grader morgon och kväll i drygt en vecka oftat ahr solen letat sig fram någon timme antinen bakom en massa dis eller som idag från en klarblå himmel, idag var det verklgien toppenväder och hela 5 plusgrader mitt på dagen kändes som om våren börjar närma sig :) i morgon är det ett år sedan vi flyttade tänk vad snabbt detta år gått och vad mycket vi fått uppleva.

KRAM Virhönan

3 kommentarer:

  1. Va fina ni är allihopa!!

    Härligt att det går bra för er att åka "hem" till julfirandet så ni kan träffas allihop.

    ÅÅÅå så vackert det verkar vara där du bor nu. Skulle inte tveka att åka neröver och hälsa på någe *ler*
    Jag har toksparat ett tag nu och hoppas på att det blir en efterlängtad sol-semester i sommar men än är det oklart om hur det blir. Vem vet, det kanske blir en weekend till Paris = )

    Hejs från snacksalig Marie

    SvaraRadera
  2. Tänk att du tänkte på mig! Flamingos är fantastiskt vackra fåglar. Helt otroliga färger!!!

    SvaraRadera
  3. Det är kul när man ser släktdrag. Fred är inte ett endaste dugg lik sina föräldrar men när jag träffade hans morfar var det som atts e en äldre kopia. Hur kul som helst. Själv behöver jag bara ett par glasögon så ser jag på pricken ut som min mamma.

    Ja du lika bra ni blev hemma. Fransoser på is är livsfarligt. Vi hade ne krock utanför skolan i veckan. Nån som stressade förbi kön in till skolan och halkade ner i diket. Is kvar fastän det varit plusgrader i en vecka.

    SvaraRadera