fredag 23 januari 2009

Asiatiskt supermarket

har jag varit till idag med flera andra mammor från internationella skolan och nu har vi soja, ris, currypasta och annat livsnödvänigt +lite till så det räcker ett tag dessutom var det bra priser vi har alltid reagerat på hur dyrt just sådant är på den vanliga supermarketen om de ens finns tex har bra soja varit hopplöst att hitta.

dessutom avslutade vi dagen med en lunch på kinesisk resturang så jag är proppmätt fortfarande men måste väll laga nått till familjen snart blir en gryta med cocosmjölk, grönsaker currypasta och kykling och till det ris.

Var i alla fall en helt underbar dag trots att min kropp inte mådde så bra från stadsbesöket igår så gjorde det inte de minsta då jag var i trevligt och hjälpsamt sällskap.

annars så har vi väldigt konstigt väder här idag det har stormat, ösregnat och solen har skinit och väderomslagen har gått supersnabbt tex så då vi kom till skolan igen efter våran lilla tripp vid 13.30 var det ösregn jag åkte då och handlade på den vanliga supermarkanden och då jag kommer ut därifrån vid 14.30 så skiner solen från en klarblå himmel och det är totalt vindstilla för att bara 30minuter senare då jag hämtat barnen i skolan då blåser det storm igen.

I går var vi föresten en sväng på Ikea på kvällen (dom har öppet till 22.00) så nu har K en ny datastol jag har ett litet lättplacerat databord plus att vi efter 1år äntligen har en kökslampa
Maken satte upp den i kväll och det blev väldigt ljust och väldigt fint.

dags för middag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar