fredag 31 oktober 2008

ska det vara ett äpple

familjen tyckte jag var elak,

att gå och spöka här är vist inte lika vanligt som i sverige eftersom de är liten krock med religonen som jag förstått det
i alla fall gör köpmännen sitt bästa för att marknadsföra halloween även i Frankrike. maken hade ekollat på jobbet om godis behövs eller hur det är och dom berättade då de jag just skrev att de gås väldigt lite men det kan dycka upp ett gäng eller två så vi köpte lite godis.

och kvällen var lugn inte ens grannens ungar vågade sig ut tills runt åtta då det ringde på porten och jag ser ett gäng tonåringar där ute så jag tänkte att va f*n jag spelar smådum först så trode jag dom skulle ge upp då jag bara talade engelska men se de kunde dom i alla fall tala lite så då sa jag att jag bara hade äpplen hemma och det gick så bra så. så jag vandrade ut med fruktskålen och dom tog så glatt emot den frukt dom fick och jag erbjöd dom även några extra mandariner bara för att dom var så glada och trevliga.
undrar om deras spökande gått dåligt eller om dom bara var enormt välluppfostrade ångrade nästan efteråt att jag inte ropade åt dom att stanna och sprang in efter lite godis också men dom var så fasligt tacksamma för de dom fick så istälet fick barnen här hemma mer godis till deras glädje.

annars är det tråkigt familjen se skräckfilm och det tillhör inte mammans favoritsysselsättningar så jag blev upskickad med datorn, fast jag har också sett film idag på hemmabion för äntligen har maken fixat så den funkar, film är alltid bättre på bio vet ni ju.

1 kommentar:

  1. Här har det varit minst 30st utklädda barn och ringt på vår dörr med orden bus eller godis
    jag tycker det är roligt att dom ringer på vår dörr och der har gått massor med godis och frukt
    mor

    SvaraRadera