söndag 5 oktober 2008

Våran helg i bilder

fast jag börjar med bildbeviset på de bullar som fick fransmännens hjärtan att smälta i fredags och dom var de godaste bullar jag ätit på väldigt väldigt länge kanske för att det var väldigt länge sedan jag åt bullar ;)



Lördag





Jag och maken åkte till City Internationall för att gå på mässa och passade då på att besöka Tet d´Dor och fortfarande blommar det i parken



ett troll har flyttat in i parken



sedan gick vi till en mässa för oss inflyttade till Lyon
den var på Hotell Hilton
"Lyon ala carte" där fanns både stort och smått och bla en del föreläsningar som var intressanta

Alain Le Cossec (som har institute Paul Bocuse och 5 underbara resturanger i lyon bla har jag ätit på den ena då vi hade avskedsmiddag för Åse)
lagar mat som vi sedan ska få provsmaka
MUMS vi fick även receptet.....................på franska
det var i alla fall Gåslever och svamp bla någon finare dyrare svamp plus lite champinjoner och de var väldigt gott

Sedan talade Stephen Clark
författaren till talking to the snail och några till som handlar om att leva i Frankrike som utböling

SÖNDAG

Vi åkte upp till Mont Pilat för att njuta av utsikten

vi såg ända bort till Mont Blanc Europas högsta berg


LYCKA alla som känner Pepsi vet hur mycket hon älskar snö så gissa om hon blev alldeles tossig då vi hittade en snöfläck på toppen det hade nämligen snöat i fredags



Hösten har så vackra färger


Nu ska vi snart äta middag och ta det lungt efter en härlig helg, jag ska dock till tandläkaren i morgon och jag längtar inte kan jag lova urch och fy och ett jätte hål har jag dessutom tänk på mig är ni snälla


kram

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder och den på er två och hundar vill ja ha en förstoring på till jul
    Mor

    SvaraRadera