måndag 20 oktober 2008

På väg hem

om man inte får höra nått måste det ju betyda att allt går bra just nu är sonen om allt gått enligt planerna i tyskland och vid 21 stiger han på planet till lyon och landar 22.35

min kära underbara snälla mamma var nog lite stressad i morse då sonens väska visade sig väga 26kilo och typ 24 av dom kilona var mitt fel eller kanske 20kilo för det var lite var presenter och svamp som också hamnade i väskan förutom sonens minimala pakning då, men det var ju så bra att kunna beställa lite bilder (billigare att framkalla i sverige) och böcker filmer (var maken som bestllde) och sedan lite scrappgrejer (samma där billigare att beställa i sverige och jätte nödvändigt snart jul vet ni) lite annat smått och gott blev det också i väskan gissar jag

längtar till killen kommer hem för skönast är det trots allt att ha hela familjen nära sig och de ska jag få ha i en dag i alla fall för sedan åker maken till sverige på en snabbvisit tyvärr utan shoppningmöjligheter eller kanske kan jag få lite svenska tidningar om jag har tur.

tack mor och far att ni tog hand om sonen och skjutsade honom hela helgen och skämde bort honom en massa han kan behöva en massa energi nu då han får se läxhögen som samlats efter 3 dagars frånvaro i skolan.

nu ska vi äta middag föresten började vår nya franska kurs idag bara jag och maken och en tysktalande fransyska som kan lite engelska i alla fall och annars testar hon på tyska vilket inte funkar allt för bra men vi förstår varandra i alla fall då man får ta hjälp av andra språk och lexikon i värsta fall.

kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar