onsdag 29 oktober 2008

L och tantmaffian

igår var vi bjuden på lunch jag och L plus en granne åkte in till de centrala delarna av Lyon för att hälsa på den andra norrländskan som bor här så det var jag L och två underbara damer fast L påstår ju att jag också är tant så då var det väll tantmaffian och L som var på lunch då. vi började med att kolla in den delen av stan och trots regn var det riktigt mysigt även om den marknad vi skulle besöka höll på att stänga ned lite tidigare pga vädret men vi shoppade lite sjalar i alla fall.



sedan blev det underbart god lunch och massa babbel en supertrevlig dag helt enkelt och L var nog nöjd trots allt för att bara gå hemma hela lovet vill hon inte och hon hade en bok med sig så då det blev för mycket tantgagg då kröp hon upp i soffan och läste.



det var en härlig dag i trevligt sällskap och jag hoppas det inte tar allt fr lång tid innan vi kan träffas igen.



nu ska jag fixa mig i ordning för att åka och fylla på kyl och skafferi vi har fortfarande regnväder och blåst och det blir bara svalare och svalare, var någon som sa att det tom fanns risk för snö i morgon vi får väll se tur det inte är skoldag då i alla fall så man slipper ut i trafiken



kramar
Virrhönan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar