måndag 13 april 2009

Promenad

Önskar så att jag kunde säga att vi gått en promaned i vårsolenssken men då ljuger jag mulet och +15grader har vi idag, men vi åkte hela familjen till den park som ligger bara 5-10minuters promenadväg från oss beroende på vem som går och då dom ville ha med mig och vägen dit är backig blev det bil till parken. det är alltså i denna park maken och dottern promenerar flera gånger i veckan
första som möter oss är en gigantisk blomstermatta
hundarna är tokiga av lycka, som ni ser har visa träd slagit ut medan andra knappt börjat våren tar lite längre tid på sig här än vad jag är van med från norrland där allt händer samtidigt.
vi lämnar parken och börjar gå efter småvägarna som maken och dottern brukar vandra på, tråkigt att solen inte skiner men det gör inte så mycket för oss vandrare snarare gör det de hela mer svårfotat men ni får tänka er lite solken på de hela :) så förstår ni hur vackert vi bor
päronträden står i blom




vägarna är inte direkt breda här och det kan komma bilar från båda hållen som tur är så finns det ju bara mur på ena sidan efter just den här vägen
äppelträden växer nedanför opservatoriet, är från denna odlare vi handlade äpplen tidigare i veckan
vi genar uppåt istället för att gå så långt att stakars mamman inte hänger med, men som ni ser är jag ändå på efterkälken men vovvarna håller koll så jag inte hamnar allt för långt bakom.

många vackra blommor växer efter dikeskanten

opservatoriet igen men nu är vi ovanför äppelodlingarna
där nedanför var vi och gick för en stund sedan, tänk att detta alltså bara är 5-10minuters promenad från vårat hem och en 1,7 miljoner stor stad

då vi passerar opservatoriet på väg tillbaka till parken men genom ett bostadsområde
så kommer vi till denna vackra alle

Vackra blommor vist

nu går vi nedåt igen mot parken och hittar ännu fler blommor i dikeskanterna

äntligen tillbaka i parken finns en hinderbana där som Pepsi bara måste testa och hennes gamla aqilitykunskaper fanns kvar till vis del i alla fall.

det var trots solbrist en härlig promenad med hela familjen

måste ju sedan avsluta med bilder från sverige, självklart fick jag bilder av mor och far på deras MC premiär häromdagen

VÅR påstod dom att det var jag ser minsan både snö och att isen på Ume´älven ligger kvar och jag tycker inte direkt det ser ut att vara väder för skinnväst och jeans om man ska kunna köra utan att frysa ihjäl

är pappas pärla som syns längst fram och mammas som skymtar där bakom

bäst jag visar en bild där mammas röda pärla syns också, ska jag vara ärlig är det väll häftigare att ha en mamma som kör hoj än en pappa ;) mina barn har en ganska häftig mormor vist har dom och morfar också för den delen

pappa har motivlackat sin hoj och nu är den klar och bilden nedan kan man se lite i alla fall, tror jag visade bilder på tanken i somras nu är även ytan under sitsen klar (heter säkert nått jag vet men ni ser ju vad jag menar) vist är det läcker målat
bäst att sluta nu det blev ett långt inlägg och jag måste packa i morgon åker vi till ITALIEN

45 mil har vi till Milano om ni undar

KRAM

2 kommentarer:

  1. otroligt fina bilder man blir bara avensjuk när man ser alla fina blommor kram Gittan

    SvaraRadera
  2. Du menar när man ser alla fina motorc.
    hihi

    SvaraRadera