fredag 17 april 2009

Genova 16 april


Genova bjöd på vatten i mängder
bla ösregnade det halva dagen och andra halvan bjöd på skurar
gatan upp till vårat hotell
då man gick upp gatan vid vårat hotell och lite högre upp så såg man denna vy
två vackra vovvar som tålmodigt vandrar med sin familj och väckte uppmärksamhet vart dom än kom.
Vespor en väldigt vanlig syn både i Milano och Genova och vi var imponerad över mängden i Milano och Genova var värre iof förstår jag dom kaosartad trafik och backigt så gå eller cykla är inget bra alternativ. L som varit i Rom sa att Genova var ännu värre då det gäller Vespor och det säger nog mycket.


denna båt låg i hamnen tyvärr hittade vi ingen info hur gammal den var

L hittade en fin båt hon ville ha bland massa fina båtar

Detta är kanske en femtedel av trappan om ens det, gissa vad mina ben tyckte om det Genova är verkligen en stad som kräver bra promenadskor och bra benmuskler och gärna lite kondition och framförallt en frisk kropp så det jag vill säga är att jag gjorde ett bra jobb som klarade det och en sak är säker det var värt priset jag får betala.
kvällen avslutades på en Italiens Pizzeria med vedeldad ugn och god mat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar