onsdag 2 juli 2008

Sol och blåst

känner ni igen de vädret termometern visar runt 30 men blåsten är lite kraftigare idag.

det är inte alls behagligt att vara ute i detta väder tom hundarna håller sig inne och jag springer runt huset för att dra för fönstren på rätt sida hela tiden och förska ha öppet där skuggan finns ifall det blåser från de hållet eftersom det ger svalka i huset. men snart får jag åka hem till svala sverige och jag längtar så tänkte dock ta med mig solen är ju van med en viss värme trots allt.

dagens måste är att handla hundmat sedan ska jag börja packa åt sonen, han kan packa själv men för att vara på den säkra sidan tror jag att jag håller koll, hans syster har dock packat typ halva sin garderob så hon lär nog klara sig fast vem vet då vi packat sonens saker kanske det också är halva hans garderob han har en aningens mindre kläder än sin syster. fast sonen ska ha med sig en hög plastgubbar och sedan täntke jag stoppa lite pasta i hans resväska och lite annat som jag tar med mig bla lite presenter.

vill ni veta hur det gick på lassa idag *s* det var ett mindre skämt vi kom i god tid och jag blev nästan utskälld för att jag var tidig fast hon kunde ju ingen engelska men jag förstod att hon pekade på klockan flera gånger och jag sa att det var OK och att jag varit rädd för trafiken därför var vi tidiga.
så kommer vi in till läkaren (betydligt tidigare än tänkt) han kunde några stödord engelska och dom använde han inte och han sa flera gånger att kom tillbaka om 2 veckor så röntgar vi och kollar att allt är läkt och jag sa flera gånger att det går inte vi är i sverige då kan vi göra den här kontrollen i sverige, nä sa läkaren jag vill göra den om två veckor och så höll vi på.
sedan hamnade vi i respetionen igen och hon kunde inte ens stödord engelska och jag försökte förklara att vi är inte här vi är borta i 5 veckor nä inte förstod hon som tur var kom en patient till räddning eller en mamma till en patient (både jag och reseptonisten blev väldigt lättad kan jag lova) och jag fick fram mitt budskap och vi fick ingen återbesöks tid utan skulle kontakta svensk sjukvård.
15minuter tog allt så vi lämnade sjukhuset innan den tid vi skulle varit där men 55€ fattigare för att vi dividerat om vi kan eller inte kan komma om 2veckor för läkaren tittade inte ens på sonens finger. fast de där 55€ får vi tillbaka på försäkringen som tur är.

nu ska jag bege mig ut i värmen så vovvarna får någon middag i kväll

sonen behövde vist lite sand också ska se vad jag kan hitta har inte sett en enda sandlåda sedan vi flyttade hit men nånstans måste man väll htta typ en näve sand annars får han fixa det hos mormor

Kram Virrhönan

1 kommentar:

  1. oj, oj vilken värme idag. över 35° här i nancy. Jag har utmanat dig, kolla in min blogg.

    SvaraRadera