onsdag 2 juli 2008

mot mina principer

ska jag svara på en sådan där kedjefrågor som vandrar är lite allergisk mot sånna men denna var bra och enkla frågor så ok här kommer mina svar

Vad gjorde du för 10 år sedan? för tio årsedan pluggade jag på strömbäcksfolkhögskola jag var frisk och en typisk hundratio järn i elden person älskade att sy och pyssla och stod på marknader och även om min rygg krånglade ibland var det aldrig nått som störde. mina barn var 3 och 5 och livet såg bra ut jag och maken firade 5årig bröllopsdag och bodde i vår 3:a i Röbäck. i december för tio årsedan voltade jag med bilen och mitt /vårt liv blev lite annorlunda med en mamma med ständig värk.

Vilka platser har du bott på? har bott hela mitt liv tills nu i umeå med omnejd och då räknar jag in byn Röbäck och innan vi flyttade hit så bode vi i Hörnefors 3mil söder om umeå och nu Lyon France

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
så overklig tanke att jag kommer spåra ut lite men de bjuder jag på

1. köpa en vingård i frankrike kanske och bjuda hit släkte lite då och då i lagoma potioner (man vill ju inte ledsna på dom)

2. sedan skulle jag nog lägga pengar på att försöka operera bort min whiplash eller i alla fall ha ett typ av smärtparadis vid min vindgård där man kan ha en oas med den hjälp som finns för oss med kronisk värk så att man kan få må bra för stunden och samla livskvalite. för även om min whiplash försvann har jag ju annan värk jag kommer få dras med resten av livet :(

3. fortsätter med vingården tänk att få bjuda hit familjer som egentligen inte skulle haft möjlgheten och ge dom ett minne för livet.

4. en stuga hemma i sverige dit man kan åka då man längtar hem typ en röd stuga med vita knutar på en liten kulle brevid en liten sjö och en skog inte så långt ifrån som man kan vanda i då man känner för det.

5. stödja nått bra projekt för oss som lever med värk och sjukdomar så att man trots FK:s och regeringens alla nedskäringar och krav kan få vettigt liv eller i alla fall stunder av glädje utan ångest och smärta och tankar på pengar

glömde ju vill även ha en stor oas för alla galna scrappare kan ha den i min vingård där scrappgalna mammor kan ta med sina män och barn och medan männen pimplar vin och barnen badar och leker så scrappar mammorna sig blå och grön och pratar och bubblar och ar trevligt och dricker lite vin förstås :)

som sagt jag sa jag skulle spåra ut

Personer som du vill veta mer om:
eftersom jag aldrig svarar på sådant här i vanliga fall så vill du sno den av mig varsågod men berätta gärna om du gjort det så får jag läsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar