torsdag 3 juli 2008

Snälla barn

är nog det jag önskar mig mest då jag fyller år, hatade då pappa alltid önskade sig de då jag var yngre men förstår nu precis vad han önskade sig.

idag har jag fått min present även om det nog inte var menat så från barnens sida men det blev en härlig eftermiddag med guldkant för lilla mamma
först dessa underbara betyg och omdömen som barnen fick
sedan åkte vi till subway, strosade på gamla stan tittade in i nån butik och hela tiden hade jag två glada och goda tonåringar vid min sida och tom på vägen hem då det blev en liten (eller ganska stor blev den) extra omväg (jag körde föresten bil till stan otroligt men sant) så var humöret positivt. så just nu har jag en varm känsla i bröstet och är full med glädje är inte alltid lätt att vara tonårsförälder (och definitivt inte lätt att vara tonåring, jag vet) men de är värt för då dom blommar är dom underbara :)

så trots ösregn fick vi en jätte härlig eftermiddag och barnen var nog nöjda dom också vi avslutade stadsbesöket med ett besök på engelska bokhandeln och dom fick varsin bok som sommarlovspresent L fick en bok om Bob Dylan och K köpte en bok av Robin Hobb hon skriver väldigt bra böcker tycker sonen och han rekomenderar verkligen andra att läsa dom det är fantasy med mycket känslor säger han de första böckerna hon skrivit är även översatt på svenska var så han upptäckte henne men sedan har han läst dom på engelska.

själv har jag skickat iväg en bokbeställning på en hel hög svenska deckare alla av kvinnliga författare hoppas dom hittar till mamma innan jag åker hem annars får vi ta dom senare i sommar.

många kramar Virrhönan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar