torsdag 29 maj 2008

Åska

har vi fått smaka på några kvällar nu, M och L var lite impad medan jag lungt påpekar att inget slår åskan på björnön då jag var 12 och 7 åskväder kom in samtidigt, det var en dag med både rekordvärme i stockholm och sedan rekordåska över björnön. då fanns det ingen tid att vänta på buller mellan blixtarna för då var det blixtrar och buller huller om buller hit och dit och överallt, våra vänner och grannar fick fly campingen då åskan slog in i deras stuga via ett träd, tror mor och far håller med mig den åskan är svår att slå, pappa var helt lyrisk över alla fina blixtrar medan jag och mamma var helt klart ofrivilliga åskåadare vi hade hellre varit utan de ovädret.

Ska kanske påpeka att jag och Åska(r) inte är så bra vänner tycker det är läskigt med såna saker som flyger och far okontrolerat med massa energi inuti som man aldrig vet vad som ska hända men vist på avstånd i trygghet kan det vara vackert och här där vi bor med höjder runt om känner jag mig trygg och vist är det häftigt då hela himlen lysses upp. sedan får vi väll se då sommaren är slut om nått oväder slagit min Björnön åska ännu den är svår att slå.

fortfarande kan jag känna att jag helst vill ut och sitta i bilen då åskan går, så gjorde vi ju alltid då jag var liten och var hos mormor och morfar och de funkade jätte bra åskan slog i alla fall aldrig ned i bilen.

Nä nu ska jag gå och sova och Åskar får gärna hålla sig borta tills på söndag då maken kommer hem från Sverige igen, den dumingen (maken alltså inte Åskar) drog inte bara hem till Ume´han tog med sig finvädret också (eller där ljög jag men han tog den lilla sol vi hade och lämnade bara regnet), får hoppas han handlar hem massa braiga saker åt oss typ massa DUMLE till sin fru.

sova skulle jag vist göra ska bara se om vovvarna vill ut i ösregnet för kvällskissning.

Sov sött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar