måndag 12 maj 2008

Pérouges

Liten mysig franskby från medeltiden, den ligger inklämd på en höjd med mur runt hela byn eller visa hus ytterväggar ingick väll i själva muren, superläcker men kullerstenarna var lite jobbiga för det var stora stenar men inte så mycket fyllnadsmatrial i mellan (vältrampade gator), lätt att trampa snett alltså men vi klarade oss



detta träd är planterat i slutet av 1700-talet typ 1797 eller nått minns inte exakt men lite coolt är det, men kolla stöttorna för att hålla upp trädkronan
Herrn och frun vilar benen en stund, kolla in herrn man skulle kunna tro han har legat och pressat vid medelhavet några veckor eller så men nä han har pressat på våran tomt i en vecka eller två, fast frun är ovanligt brun hon också så här mycket fräknar som jag har nu brukar jag ha typ i slutet av augusti och det är mitten av Maj, värsta är väll att vi inser att varmare än de 25 grader vi haft nu senaste veckorna de behöver inte vi, norrläningar som vi är så gillar vi lite ljumare vindar liksom ;)
L har drömt om ett fint kors länge åså hittade vi ett här i en liten mysig butik och för bara 8€ (kosta bara) och jag blev också kär och tänkte de passar mig perfekt, vet inte hur det gick till men snabbt intogs smycket av L hon tog mig på orden direkt då jag sa att du får kanske låna det ibland . självklart fotades det även på L vis från alla möjliga vinklar.

Gillar du inte spindlar, förstora inte bilden här under då. L håller på att bota sin egen spindelrädsla genom att fota spindlar och spindelnät och de verkar funka, fast långbeningarna som bor på vårat hus är fortfarande läskiga så mycket ben på så liten kropp liksom, hurv.
det är far och dotter som stått för fotograferingen idag med varsin kamera
I morgon börjar vardagen igen för oss var skönt med 5 dagars ledighet tror jag både far och barn tyckte bara mamman som tycker det ska bli lite skönt med vardag igen.
Kram Virrhönan

2 kommentarer:

  1. jag kan inte säga att jag är överförtjust i spindlar men de är fascinerande och jag älskar att få riktigt bra närbilder på dem så jag kryper ofta väldans nära inpå dem.

    Mysig liten by ni hittade. :)
    Kram
    Nettan

    SvaraRadera
  2. vilka fina bilder, hälsa pepsi :-) hon såg så ledsen ut när hon låg på garage infarten L min arbets kollega tyckte att hundarna var söta. Hälsa familjen. kram

    SvaraRadera