tisdag 19 februari 2008

Sportlov

har vi nu men internationella skolan har bara en vecka övriga franska skolor har två, en vecka räcker bra tycker jag.
dessutom har mamman blivit förkyld med ont i halsen så det känns extra tråkigt för självklart är ju alla kompisar här bortresta det är svergie eller alperna som hägrar och svenska kompisarna tja dom har inte sportlov ännu.

men nått ska vi väll hitta på innan lovet är slut i alla fall tänkte tvinga med dom till köpcentret nu så dom i alla fall lämnar huset fast K har sin lovtradition även här så vovvarna får en extra lång promenad av sin lillhusse, det är en bra tradition för då måste K lämna datorn i sitt rum och vovvarna får lite mer motion.

annars skiner solen och allt är bra, barnen tycker det är skönt att ha en paus i skolan även om dom har läxor över lov också.

bara så ni vet min lilla blå är helt underbar att köra med och K har redan bestämt att han ska ta över den bilen sedan då han blir 18, bra för mig för då måste han ju hjälpa mig redan nu att städa och tvätta bilen så den är snygg den dagen den blir hans.

nä nu ska jag göra ett ryck och sedan ta lilla blå och åka och handla middagsmat

kram Ulrica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar