måndag 11 februari 2008

Ok ni kan andas ut

det är ju dö enkelt att köra bil i Lyon inga filer alls inga små trånga gränder där man inte kan mötas och absolut inga andra förare som kör lite som dom vill. eller hur var det nu

filer överallt, gränder överallt trånga dessutom och galna bilförare, men trots allt går det bra man blir liksom lika galen som dom andra och hittar på sina egna regler där det behövs jobbigast är att se alla trafikljus en del står på väldigt konstiga platser och dessutom är aldrig två grön i rad så det blir mycket bromsande.

men barnen kom till skolan och hem igen utan större skador och med K:s hjälp hittade jag den närmaste vägen till skolan lite kringelikrokar men lite mindre rödljus och stress däremot gick mitt eget försök att hitta den vägen sämre, jag hade tittat både på karta och på goggel earth och tyckte mig veta vart jag skulle dessutom hade jag ju GPS:en men gps:en ville bara ut på stora vägen och jag missade en korsning och plösligt var jag påväg helt galet och vända gick inte alls men en fördel fanns med det hela jag hittade ett nytt köpcentrum så nu vet jag vart carrefour ligger också inte alls långt härifrån :)

dagen med bil firade jag med att åka till vårt köpcentrum och gå och strosa och i lugn och ro titta i butiker något man aldrig får då familjen är med, sedan åkte jag och L efter skolan och kollade in carrefour också det såg bra ut och desutom hade butiken ganska mycket pysselmatrial :)

maken är som sagt bortrest och barnen är lite förtvivlade deras mamma är inte direkt den bäste läxhjälp dom kan få först är hon urkass i matte och sedan typ ännu sämre då det gäller engelska så det blir nog några telefonsamtal till pappa de närmsta dagarna för just i mate är det ju inte så mycket lönt att fråga galna mateläraren.

nä nu ska K få låna datorn ett tag vi har än så länge bara internet på min dator men det ska fixas vilekt vi kanske får ångra vi får väll se men än så länge är dom enormt duktiga trots varsin dator i sitt rum så går läxorna först och korta spelpauser måste man ju få ta.

nä nu var det ju sonens tur jag ska förflytta mig till pysselrummet, föresten gjorde jag mina två hjälpare glad idag är ju två mammor som ställt upp massor våra första veckor de har bla skjutsat barnen till skolan så idag tog jag med mig lite semlor jag bakat igår och gav dom vilket var uppskattat hade även pysslat ihop en liten sak åt dom och jag tror de uppskattades både semlorna och presenten men dom ska bara veta att de dom gett mig första veckorna är betydligt mer för dom fick mig att känna mig välkommen och inte så vilsen som jag nog varit utan den hjälpen.

sonen stampar bäst att flytta mig

Kram Virrhönan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar