onsdag 20 februari 2008

Like a mess

Handla är alltid lika spännande, speciellt om man får något speciellt på inköpslistan som man inte handlat tidigare och inte vet vad det heter på franska.
dagens funderare var havregryn, började fundera vad heter de på engelska då ifall jag skulle hitta någon som kunde engelska, kommer inte på det heller sedan tänkte jag att jag kan ju förklara att man gör gröt med dom men vad är gröt på engelska då, enda meningen som kom upp i mitt huvud var, you doing like a mess whit it, jag frågade aldrig, bara så ni vet och tillslut undangömd bland flingor fanns det små förpakningar med havregryn så nu är maken nöjd. inser att det inte bara är franska som ger mig begräsningar men man är väll inte en virrhöna för inte.

annars är det snuvigt här i alla fall för mamman barnen är friska och de märks at dom fått nog vila nu så i morgon ska vi på utflyckt och på fredag ska maken vara hemma så då ska vi på en ännu längre utflyckt till en sjö någonstans som L säger hoppas på fint väder gör vi för nu blåser det varma vindar.

sedan en liten uppläxning jag vet att det finns släkt och vänner (och även sånna jag inte känner)som läser här så skriv gärna en kommentar och säg hej så jag inte behöver känna mig helt bortglömd.

min bil gör succe de är ju en ny modell som inte så många sett alltså twingo har funnits men nu är den upphotad en del så människor vänder sig om då jag kommer och idag kom ett äldre par urstigande ur sin gamla twingo och gick fram till min och av de jag förstod tyckte dom min var mycket finare än deras, den är så cool känns nästan som jag sitter och kör en liten sportbil och inte en shoppingvagn.

nu ska jag gå och skrämma isäng familjen dom ser på Aliens 3 och fega mamman ser ju inte såna filmer så jag pysslar och datorerar istället mycket roligare och inga mardrömar för mig.

idag kom föresten stora filmduken upp vardagsrummet inte så snyggt men maken är nöjd dessutom har vi nu två ljudanläggningar(typ 10st stora fula högtalare nu då) i vardagsrummet är han film och musiknörd eller efterom tv:n står på en vägg och bioduken mot en annan och han ändå hade två upsättningar högtalare så självklart ska man ha bra ljud oavsett om man ser film eller bio, jag säger inget han klagar sällan på min hobby.

Kram Ulrica

1 kommentar:

  1. hej
    vilken hemsk bakgrundsfärg det är jätte svårt att läsa färgen är fin men jag föredrar den andra.
    O du är inte bort glömd
    kram

    SvaraRadera