torsdag 28 februari 2008

små tråkigt

idag kommer en liten tråkigare rapport först så fick jag hämta hem K från skolan i tisdags han svimmade på morgonsamlingen precs som L gjorde i december så var det från sittande och sedan hade han kräkts. men han hade lite mer tur först så slog han inte huvudet så illa så förutom ett mindre blåöga pga glasögonen så gick allt bra och han var inte okontaktbar eller nått utan helt normal då jag hämtade hem honom då L svimmade blev hon ju jätteknasig efteråt men de berode nog till viss del även på hjärnskaningen hon fick.



så K fick vila resten av tisdagen och sedan gick han till skolan igår igen vad som orsakade de hela vet vi inte riktigt men äter man bara en liten bit baugett och vatten till frukost känns det som en dålig start till en växande kropp och småstressig skola så nu är det ordentlig frukost som gäller och igår hade han varit jätte pigg eller som han sa själv så här pigg var det länge sedan jag var, tänk vad lite ägg på frukostmackan kan göra.



tråkiga nyheten nummer 2 är väll att mormor inte får åka vasaloppet, hon har haft problem med en knöl i munnen ett längre tag och tandläkarna har inte hittat nått fel alls trots flera besök och nu plötsligt så upptäcker dom att det är en infektion i en tand (tandhals tror jag det var)

jäkla skit allså säger jag och klantig tandläkare det är väll sådant dom ska upptäcka i tid. så nu får mormor vara hejarklacksledare åt C som i alla fall får åka i startgrupp 6 startar hon vilket är ganska bra eller otroligt bra i mina ögon men jag skulle ju inte ens ta mig upp för första backen.



annars är allt bra vi har sommarkänningar på vädret och min bil är helt underbar och vi fortsätter vår nedräkning tills vi får en invation av dårar i vårat hem, fast fortfarande har vi bara 1½ sängplats åt dom måste kanske börja fixa nya sängar åt barnen och kolla på extra madrasser.



Gittan bilder på huset kommer är bara så tråkigt att fota då halva tomten är en jordhög men jag ska förska komma ihåg att fota nått i alla fall



Kram Virrhönan

1 kommentar:

  1. usch hoppas att han mår bättre. Du får väl ställa familjen framför jordhögen så syns den inte.
    Hälsa K o L kram

    SvaraRadera