torsdag 21 februari 2008

Kvällsnöje

Vi har aldrg haft så bra tv utbud över 150 kanaler och där är minst 99,9% av dom dubbade gissa om maken får frispel av att se Clintan prata franska eller värsta ganstrarna hälsa varandra med trevliga franska fraser som nog aldrig skulle hamnat i deras mun frivilligt.

Även Simson tappar lite av sin charm på franska
vi vill ha svensk tv ganska snabbt eller i alla fall nån engelsk kanal , däremot har vi hittat en härlig musikanal med bara gamla klassiker,inte helt fel i alla fall.

nä nu ska vi fortsätta garva lite, man undrar ju lite snällt om fransmän inte kan läsa eftersom allt dubbas eller så är det som det verkar dom har en avsky till ett annat väldigt stort världsspråk

maken gnäller lite över min stavning, min brist på punkter och stora bokstäver på bloggen men ni som känner mig vet att sån är jag och stava har jag aldrig kunnat och inte blev det bättre sedan jag skadade huvudet och jag blev virrig dessutom :)

Kram Virrhönan

1 kommentar:

  1. Visst är det störande! De är så i Tyskland också. Det stör en del när poliserna kommer in och väser fram "Hände hoch" istället för "Hands up"...

    Fredrica

    SvaraRadera