onsdag 16 december 2009

Adventsbullar

i går bakade vi 70 adventsbullar igen alltså såna jag gör med mandelmassa i eller maken fixade degen och jag gjorde sedan bullarna och dom blev ännu godare än förra gången, maken skulle nämligen bjuda på "fredagsfika" på jobbet idag och bullarna var en succe även hos fransmännen. hittils har nästan alla jag bjudit på dessa bullar blivit förtjusta i dom men man måste så klart gilla mandelmassa för att gilla dom men gör man det är dom en given succe.

roligast var i söndags då jag tog med mig 3 påsar till luciafikat vi var bjuden på värdinnan blev så förtjust i bullarna att hon aldrig tog fram den 3:e påsen till gästerna :) utan sparade till sig själv och hennes familj istället. känns skoj att så många gillar dom i alla fall.

här snöar det föresten idag hade jag varit i norrland nu hade jag inte kallat det snöa det kommer typ 1 snöflingar per minut och meter ser mer ut som det virvlar lite snö från marken men då marken är helt bar och gräset lika grönt som på sommaren så är det bara att konstatera de vita små och få flingorna kommer från himlen :)

L kommer snart hem från skolan hon har ätnligen jullov nu fast det blir ju en del plugg för då skolan börjar igen den 5 januari har hon prov i alla ämnen, men lite vila ska hon få och i dag
kram Virrhönan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar