måndag 7 maj 2012

Dagens boktips

Jag fick ett fint brev förra veckan innehållande denna bok "Vi är inte vänner!"

så alla som har barn i skolåldern LÄS boken och gör det även om ni inte har barn i skolåldern :) fast ni får vänta en månad till innan den släpps men den är värd att vänta på.
Är ni sugen på att tjyvläsa lite så titta HÄR jag tycker boken tar upp saker som även vi vuxna kan behöva tänka på ibland.

För några veckor sedan fick min mor boken "Hej då mössan!" av mig av samma författare och den rekomenderar jag också dock är åldersgruppen lite yngre boken heter hejdå mössan och huvudpersonen är lilla Berit var därför mamma fick den fina boken och den kan du läsa HÄR. Mammas dagbarn älskar boken både de små och de äldre skrattar gått åt lilla Berits envishet.

Boel Werner har gjort massa annat bra som författare och som illustratör

Hoppas ni får många härliga lässtunder tillsammans med era barn med hennes underbara böcker
Kram Virrhönan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar