lördag 13 februari 2010

Välkommen till Lyon


I morse bestämde jag mig för att åka en sväng till stora köpcentret i stan och L ville följa med
dessutom måste jag ju prova min nya kamera så jag tänkte ni skulle få se lite hur Lyon ser ut vintertid vi börjar väll på gården -4 och snö på marken, det var otroligt rått i luften och blåste lite.


på stan väntade vi på bussen som skulle ta oss till köpcentrat och då passade jag på att ta två gatubilder, vädret är ju inte det bästa men så här ser Lyon ut i vinterskrud

konserthuset.


Pennan eller kritan som huset kallas i folkmun, bakom ligger de stora köpcentret part-die där jag och L tillbringade stora delen av dagen och reafyndade lite dock fotade vi inget där inne men det finns många härliga butiker där.


Medan vi väntar på bussen som skulle ta oss in till stan igen så blev det ett foto mot centrum som ligger ca 2km längre ned efter den gatan.


Galna orkestern på plats inne på stan , ser ni han med pappkartong på huvudet och dåren som står i shorts bakom han som spelar trummor i mitten


Vi köpte lite svindyrt smågodis här kostar godiset 1,89€ hektot alltså närmare 200:- kilot så man får äta med njutning och bara köpa favoriter

Det blev en underbar dag idag lite kyligt ute men så mysigt att få rå om L och ha en mor och dotter dag.
undrar om K vill ha en mor och son dag på stan nästa vecka, tveksamt men en kebab på döner ska jag i alla fall bjuda honom på shoppingen undviker han nog gärna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar