lördag 20 februari 2010

En vacker vinterdag

Enda negativa med denna dag måste vara att termometenr visade över -20 annars var det en fin dag och efter att jag och K tog en sväng på stan där vi bla åt kebab och köpte lite grejer till K:s warhammers så hämtade mamma upp oss och vi åkte ut till Långbränna den lilla byn mitt i skogen där mormor och min morbror med familj bor
Och man kan ju inte säga annat än att dom bor vackert där mitt i skogen och både älg och hare såg vi spår av.

Denna bild är tagen från morbrors gård mot de 2 andra husen i byn hela 4 gårdar stor är byn
Det sägs att det ska bli ännu kallare innan tisdag så vi får väll se om jag fryser ihjäl här borta eller inte, i morgon ska vi ta det lungt sedan ska jag en sväng på stan på måndag igen söker tröjor men det är svårt att hitta samtidigt tycker jag det är så skönt att gå i butiker och kunna göra sig förstådd på svenska :) nån semla till ska jag väll lyckas få i mig också ;)
nu ska jag fortsätta titta på skidorna heja sverige säger jag bara

1 kommentar:

  1. Påminner om vintrarna under 80-talet i Innersjö uppe i Ume'....
    Fina vinterbilder, onekligen. Saknar jag all den där massa snön? Inte det minsta! *s*

    SvaraRadera