fredag 19 juni 2009

Midsommar på IKEA

maken var ledig från jobbet idag så vi åkte till ikea de Ikea som ligger 6mil bort för dom har bättre utbud där, och redan i entren möttes vi av lite midsommarfirande förutom ett valv av ballonger så hade dom dukat upp ett bord med bla sill och lite annat svenskt som dom bjöd på medan dom berättade om svensk midsommar, så jag fick vara lite exotisk då jag berättade att jag var svenska.

vi tog en tur i butiken köpte lite nya tallrikar och annat smått och gott till hemmet och sedan gick vi till resturangen för att äta midsommartallrik, jag avstod den då det var massa sill och de äter ju inte jag men maken var nöjd och han fick även jordgubbar med grädde till efterätt, själv tog jag pommes med kykling och en prinsessbakelse till efterätt, MUMS

innan vi åkte hem gick vi till den viktigaste avdelningen och handlade en massa svensk mat så nu har vi SILL, lax, dammsugare, norrlandsguld, snaps, kanelbullar, bilar och lite annat gott.

sedan hämtade vi hem tonåringarna från skolan en vecka kvar har dom innan det blir lov men nu är alla prov slut i alla fall och de reslutat vi fått höra hittils har varit väldigt bra.
K fick föresten sitt svenska betyg och VG är väll inte helt fel då man inte läst svenska på 1½år och tentar av allt på 3 dagar.

i kväll ska vi grilla och just nu är vädret ganska svenskt eller vad sägs om mulet och regnskurar, skillnaden är väll att termometern fortfarande står på +20.

L ska åka iväg och sova hos en klasskamrat som flyttar snart så vi blir bara 3 till middagen och i morgon ska hon till en annan klasskamrat på avskedsfest och i morgon kväll ska jag och maken på avskedsfest det är många som åker hem i år framförallt i sverigegänget vilket är sorgligt men så är ju livet när man bor såhär.

kram
Virrhönan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar