torsdag 18 juni 2009

bortskämd

sonen är ledig idag (tack vare alla prov han gjort tidigare) och står nu och lagar lunch till sin mamma iof rester från gårdagens middag men de ska ju ändå stekas upp och jag tror jag kan vänja mig vid att han fixar lunchen resten av sommarlovet fast jag är tveksam om han accepterar det.

annars är det sol och nästan olidligt varmt utomhus.

enda intressanta är väll att vi fått husdjur ovälkomna sådana, skolan gick ut för någon vecka sedan och varnade de yngre att det gick löss dom glömde varna dom äldre så nu har både jag och L fått behandla oss men någon gång ska ju vara den första verkar som om de franska lössen har annan smak än den svenska eftersom vi sluppit under alla år tidigare då det vandrat runt bland barnens kompisar och på skolorna. ja men nån gång ska väll vara den första också nu hoppas vi att vi slipper det fler gånger.

nu börjar vist min lunch bli färdig uppstekt gnocchi med kykling, blir jätte gott.

i morgon ska jag och maken till IKEA på självaste midsommarafton firas ju ändå inte här men dom hade vist en midsommarmeny i resturangen så lite gott får vi kanske äta sedan ska vi handla lite livsnödväniga saker till kvällen som sill och snaps tur IKEA finns för oss utflyttade svenskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar