torsdag 6 mars 2008

Sol och blåst

och terometerna visar 5 grader i skuggan, har jag berättat att blåsten här inte är som vanlig blåst den är värre knappt man vågar stika ut näsan vilket är tråkigt för det ser så härligt ut där ute i solen. dessutom har vinterjackan åkt fram igen man vill ju inte frysa ihjäl då man hämtar hem barnen.

i kväll ska vi på vår andra franska lektion känns inte som jag är sämst i klassen i alla fall kan man lungt säga har en kines i gruppen som förutom svårigheten att uttala massa av ljuden och inte riktigt hänger med i övrigt heller men förhoppningvis kommer han i kapp oss det är inte så skoj om det är för stor skillnad i gruppen, vi är inte så stor grupp det är jag, maken en kille från Polen och sedan Kinesen, och vår lärare verkar bra lite tufft då hon bara talar franska med oss under lektionstid men det lär bli lättare och eftesom hon kan engelska så kan man få svar på sina frågor men på franska då så klart. :)

ska bli spännande i kväll och höra vad jag heter funderar allvarligt på att döpa om mig till Maria om så bara för åren här för Ulrica är inte lätt att säga blir mer Yylika eller nått sånt men man vänjer sig väll kanske får börja presentera mig som Virrhönan istället måste ju nästan vara lättare att uttala speciellt om vi byter ut Ö mot E

nä nu ska jag sluta prata strunt snart dags att hämta hem änglarna. vovvarna trivs föresten i blåste Pepsi har ju alltid älskat vind och fart så hon står gärna med ansitket mot vinden och njuter och kiara älskar ju att jaga saker som flyger runt i luften.

kramar Virrhönan

1 kommentar:

  1. låter spännande med dinlektionen men jag tycker att ditt namn låter gulligt istället för ulle så måste det bli Ylle haha förlåt men det är tidigt o jag är trött o lätt road kämpa vidare på dina lektioner så att du kan tolka när vi kommer kram

    SvaraRadera