tisdag 11 mars 2008

Lite orättvist

idag åker L till ROM, fattar ni så orättvist det är jag vill också till Rom och ännu värre det är genom skolan hon ska ha geografi, tänk vilken lektion gissar att hon aldrig kommer glömma den kunskap hon får på den här resan, varför fick inte jag åka på såna lektioner.
är dock lite nervös mammas lilla stinta ute själv i stora vida världen. vet dock att hon lär klara sig galant men lite nervig får man väll vara.


Hon är borta till på fredag och i morse var det nervöst klockan fem var hon uppe och nu är dom äntligen på väg maken skjutsar dom till flygplatsen påväg till jobbet gissar att han har tre nervösa barn i bilen den andra svenskan och en engelsk kille åker också med.


i övrigt verkar vinden ha avtagit (gissa om det känns skönt då lillgumman ska ut och flyga) och idag har vi franska igen och jag ska kunna räkna till 69.

50 är föresten jättelätt säg sängkant men betona Ä som a och lite fransk knorr på de hela, även nio är lätt uttalas Nöff är det för den som inte vet.
Snart ska jag skjutsa K till skolan sedan ska jag krypa ned i sängen igen
soliga kramar
Ulrica

3 kommentarer:

  1. oj va kul för L jag lovar att hon aldrig kommer att glömma Rom för det är så otroligt vackert, var man än går så finns det en vacker vit byggnad. Jag har varit o gått i timmar i Rom o man blir aldrig trött för det är så mycket att se. Men jag har en fråga hur långt är det till Turin ifrån er kan man åka dit när vi kommer?? ha det kramar

    SvaraRadera
  2. Vänta lite nu. Det var väl ändå Frankrike vi skulle besöka och uppleva & inte Italien. Några sådana reseplaner har inte reseledaren godkänt ;)
    Jag vet nån som kommer att få göra ett litet test på flygplatsen.....
    Jag hoppas allt är bra med er och L kommer att ha det underbart i Rom det är en helt fantastisk stad.
    Ha det bra pussa Kiara från mig kramar

    SvaraRadera
  3. http://www.viamichelin.com/viamichelin/int/dyn/controller/ItiWGPerformPage?ie=utf-8&reinit=1&strStartCityCountry=1424&strStartAddress=Lyon&strStartMerged=&strDestCityCountry=612&strDestAddress=Torino&strDestMerged=&image2.x=49&image2.y=12#

    det är 32 mil om jag fattat allt rätt, plus vägtulls avgifter på nästan 50E och det tar 4timmar att ta sig dit enkelväg så du får nog nöja dig med frankrike

    föresten vet ni att den 19mars ska ni hålla tummarna lilla fröken ska provspela för OL lyons tjejlag, säkert enormt svårt men döhäftigt

    virrhönan

    SvaraRadera