fredag 29 mars 2013

Påskpysslar

Är med i scraplagrets påskcrop och tänkte visa mitt första bidrag som är till utmaning nr 8 där man ska använda minst 3 olika medium (olika slags färg) nått jag aldrig testat förut så det blev ett färgkladdande som aldrig tidigare skådats i mitt pysselrum men skoj hade jag. I vanliga fall är jag ju inte så mycket för färgkladd eftersom jag tycker det är så rysligt tråkigt att titta på färg som torkar även om man kan använda en värmefön så går det inte tillräkligt snabbt för mig.

Blev att jag gjorde en namnskylt till en pärlande kompis som följer med till pysselträffen i stockholm nästa helg.

 jag har använt snowpaint till bakgrunden och sedan spraymålat den med dilusions ink spray i färgerna after midnight och claypso teal, sedan har jag även strött på lite embrossingpulver med glitter i på bla blommorna. jag har även använt Distress ink och glitter paste, kedjan doppade jag i snow paint innan jag spraymålade den. jag äger inte så mycket färgkladd så jag har verkligen använt allt jag ägt och gått al in är ju en person som i vanliga fall dekorerar ganska lite även om jag brukar våga använda fäger och kontraster.

 Papperet som sitter runt blommorna kommer från en gammal psalmbok som jag sprayade lite slarvigt, sedan har jag dekorerat med en charm lite ostduk, några hjärtan på pinne några moln ett tårtpapper och en del bling.

// Virrhönan

2 kommentarer:

  1. Toppensnygg! Ser jag den i Annexet vet jag att du gjort den :) Tack för att du ville vara med!

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg skylt, tycker om den massor. Tack för ditt bidrag.

    SvaraRadera