fredag 3 augusti 2012

Mitt pysselrum del 1

Där bakom en garderob finns ett rum som jag längtat efter väldigt väldigt länge
fullproppat med möbler och grejer som ingen riktigt viste vart dom skulle vara under flytten 
men idag tyckte jag det var dags att försöka ta mig in och jag fick börja klättra över byråer och tränga mig förbi garderober och bokhyllor
 
det fanns alltså noll yta att gå på
och jag trode nog aldrig det skulle gå att få ordning på detta någonsin men skam den som ger sig 
så jag började lite försiktigt förfytta sak efter sak det som skulle till ett annat rum flyttades till de rummet och sakta sakta såg jag först lite golv sedan lyckades jag få plats vid väggarna för lite möbler och nu finns ytan men inte orken att fortsätta mer idag, är tacksam att sonen kunde hjälpa mig med de tunga så jag orkade de jag gjorde i alla fall.
Men som ni ser så har det hänt en del i alla fall, finns inte ens någon garderob ivägen för dörren längre nu är det finliret kvar att fylla hyllor och sortera in lådor på rätt ställe.
Dock innebar städningen att det blev lite nya grejer som ska in i vardagsrummet (mer böcker) och dottern har fått en del nya lådor utanför sin dörr men vi börjar se ljuset i tunneln nu rum efter rum börjar ta form och det finns färre och färre lådor kvar.

Jag lovar att hålla er uppdaterad med hur det går med mitt fina rum och viktigaste nu är att det faktiskt finns en plats att pyssla på om jag skulle vilja :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar