tisdag 14 augusti 2012

Burkar

Jag älskar plåtburkar och dom är ju praktiska går både att använda och är fina att titta på
Denna är min senaste, inköpt i Östersund 
Kakburkar från Frankrike har jag ganska många tur svenska kakor sällan säljs i så här fina förpakningar för då skulle jag nog ha ännu fler burkar.

franska kryddburkar är det inget fel på heller :)
en hel del av min samling används som pysselförvaring

sedan har jag köpt några på våra resor  tycker små askar bli bra minnen
minne från Normandi 
Lyon 
en av mina favoriter en fransk kakburk som ser ut som en bok 

den här har innehållit en ganska äcklig julkaka nu har vi musli i den 

i denna ligger vårat frukost te 
två burkar från min favoritgodisbutik som bla finns i Bryssel och Annecy 
en kakburk och en tvålburk passar perfekt att ha på pysselbordet med blandade småsaker i

// Virrhönan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar