onsdag 14 oktober 2009

Kokt potatis med skal

kan vara väldigt exotiskt bara så ni vet,
bjöd två av L:s klasskamrater på lunch idag dom hade beställt svensk lunch så det blev koktpotatis med ugnslax och sedan blev det gorgonzolasås, släkten vet vilken sås jag menar och den om någon måste väll vara ursvensk då den serverades på min brors bröllop med norrländskt tema, god är den i alla fall grymt god.

maten blev succe även om L fick ha en liten lektion först i hur man skalar potatis för kommer man från Japan eller England äter man vist inte kokt potatis där skalet är kvar när man kokar den, men dom gillade potatisen och gärna mosad med lite smör och laxen hade stryckande åtgång så även såsen.

sedan lyssnade tjejerna på musik i L:s rum (hennes LP samling blev dom imponerad över) och efter det blev det Bio på hemmabion och marängswiss.

var två nöjda tjejer som åkte härifrån och L var också nöjd så klart och jag hade också en trevlig eftermiddag och jag tror inte jag skämde ut mig allt för mycket trots att jag var tvungen att prata en massa engelska.

enda jobbiga är att lilla fröken Kiara löper och hon har inte fattat det där med att tvätta efter sig så det blev blöja för henne så hon är lite deppad, men hellre det än som det blir när Kiara skuttar omkring och skvätter blod lite här och där och Pepsi går skamset efter och tvättar. Hellre ett deppat yrväder som ju efter 5 minuter glömmer varför hon deppar och blir som vanligt igen än en deppad Pepsi som verkligen skäms över sin systers brist på vett och etikett.

1 kommentar:

  1. Åh Ulrica, du måste ju dela med dig av gorgonzola-såsen!!!!

    // Eira i haparanda

    SvaraRadera