måndag 7 september 2009

ljög lite sist

vädret är inte alls runt 20 grader eller jo på morgonen i morse var det tom bara 11 grader vid sjusnåret men på eftermiddagen är det mer runt 25 grader eller tom varmare i kväll hade vi +29 så vi klagar inte de minsta på vädret.


Har fått en ny favoritblomma sedan vi flyttade hit eller jag har alltid gillat Orkidéer men nu är det kärlek :)
jag är ju egentligen en blomdödare (glömmer antingen vattna eller att jag redan vattnat) men dessa verkar i alla fall överleva ett tag hos mig och dessutom blommar dom länge.

annars blir det inte så många blommor då vi ju inte har fönsterbrädor men jag har möblerat om lite så nu står köpmansdisken under ett fönster och får tjänstgöra som fönsterbräda och orkidérna dom står på min gamla husqvarna symaskinsbord.
nä nu ska jag ta vovvarna med mig och krypa ned i sängen med en bra bok
kram Virrhönan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar