fredag 25 september 2009

bor vi i strejkernas land eller?

gissa hur länge dotterns bussåkande funkad, jag menar vad kan gå fel egentligen eller jo här kan ju allt gå fel busschafförerna tycker ledningen här i Lyon är lite tvär så dom strejkar torsdag och fredag och det skulle dom fortsätta med till och från i 3 månader nu om dom inte får som dom vill.

3 månader, jag som just upptäckt hur skönt det var med sovmorgon men OK är det bara 2 dagar i veckan får jag väll stå ut, men oj så skönt det är med sovmorong istället för att stressa i trafiken.
Ska inte ens prata om hur trafiken ser ut nu när INGA bussar går kaos är nog bara förnamnet tur man vet om lite småvägar som underlättar trots att det egentligen är omvägar och att man i alla fall är tidig på mornarna så dottern hinner i tid trots förseningar. finns dock en fördel trafiken flyter trots allt enormt smidigt för det finns ju INGA bussar som ska stanna hela tiden och släppa av och plocka upp människor, en liten fördel i alla fall ;)

nu ska jag bege mig ut i trafiken en stund behöver handla och förhoppningvis så är det lite smålungt just nu, man kan ju hoppas i alla fall.

ha en underbar helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar