tisdag 3 mars 2009

Måste ge er ett middagstips


ta lite grönsaker (jag tar lite av de jag har hemma bla lök, paprika, morot, zuccini och tomat) och hacka dom och stek dom i ca 15 minuter sista minuten dutta i lite socker, citronsaft och vatten och låt koka med, salta, peppra (jag brukar även ha en dutta chili krydd i) har du tomat i så ta antingen små tomater och låt dom vara i hela och stek tillsammans med de andra eller så hackar du en större men stoppar i den sist då man blandar allt

ta gnocchi koka efter anvisning och stek sedan till dom fått färg ca 3-4minuter

blanda i OST jag har testat både fetaost, mozarella och hallomi och fetan och hallomin är familjens favorit men som sagt även där har jag tagit lite vad jag har hemma

blanda allt och servera

vet att de inte ser lika gott ut så här men jag lovar det är mumsigt och har blivit våran nya favorit snabbmat för de går snabbt att göra på mindre än 30minuter är allt klart snarare 20minuter, dessutom är det precis lika gott dagen efter då man värme upp den antingen i matlådan (som mina barn ju har till skola dagligen) eller steker upp de till lunch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar