tisdag 3 mars 2009

Hemma på min gata i stan

där bor det en tant ....................
eller nästan nått sådant fick just bilder från min mor hur det ser ut hemma så jag tänkte kontra med bilder från hur det ser ut hemma för mig också
så här kommer jämförelsen hemma i Ume´ och hemma i Lyon tror inte jag behöver förklara vilka bilder som tagits vart
tittar ni super noga på sista bilden kan ni kanske se getingen bland blommorna
kiara är lycklig eftersom flugorna har återvänt och hon ledsnar aldrig på att jaga flugor
bakom dom blå luckorna sitter jag och där nedanför blommar det för fullt redan både de små blå blommorna och några vita saker som jag inte heller kan namnet på
dagens vovvebild får väll bli en hälsning från vovvarna till min mammas dagbarn i snöiga norrland
Kiara skickar massa pussar medan Pepsi undar om dom inte kan rulla sig några extra varv i snön då dom går ut senare idag för de är ju de enda hon saknar med vintern att få ligga och rulla sig i snön och gnugga in stora snöklumpar i håret på öronen

här har ni förestens Pepsi nya favoritsovstil i soffan, inte konstigt att man alltid tycker det är trångt den ska rymma 3 PERSONER men egentligen betyder det en människa och två små hundar plus en liten kråka som Kiara ju aldrig går och lägger sig utan den börjar dock bli lite väl sliten nu.
Hoppas ni får en härlig dag med i alla fall lite solsken vist är det härligt att dagarna blir ljusare och ljusare nu.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina cavalierer ni har! Världens bästa hundras. :) Vi har en cavalierkille som heter Ville.

    SvaraRadera
  2. Ja, våren har gjort sitt intåg här med. Häääääärligt värre!

    SvaraRadera