onsdag 19 september 2007

rensningen fortsätter

hur mycket skit samlar man på sig egentligen helt otroligt vi rensar och rensar men ändå är det massor kvar.

annars har jag en ny hobby Ikea katalogen, vist brukar jag kolla i den annars också men nu är det mer med lite trånande blick, barnen behöver nya sängar kanske en bokhylla, jag behöver ett nytt arbetsbord, förvaring till pysselgrejer kanske behöver vi lite nya gardiner och porslin. vist är det normalt att tråna efter nytt då vi just nu rensar gammalt men man vill ju ha lite nytt då vi flyttar men troligast får barnen en ikea summa i julklapp så får dom handla sina sängar själv plus annat dom vill ha till sina nya rum

snart ska vi börja plugga språk i alla fall jag och maken franska medan barnen får plugga extra engelska för att klara skolan i första hand sedan får dom väll hjälpa mig att förstå franskan så de lär lära sig ändå för jag är nog den med sämst läshuvud i familjen men skam den som ger sig
tänk vad duktig jag kommer vara då vi kommer hem och jag som alltid varit avundsjuk på alla som klarat av att läsa in ett tredje språk jag läste ju hemkunskap istället men de är aldrig försent att lära en gammal hund sitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar