måndag 5 mars 2012

Samiska veckan

Idag åkte jag och hundarna till Gammlia för att gå på samiska veckan och även träffa min mor, hennes dagbarn och L som jobbar hos mormor denna sportlovsvecka.

Lyckliga dagbarn fick promenera Pepsi lite

min mor försöker sig på att mata en ren

spännande att få klappa en ren

och mata den

dom var otroligt tama och bryde sig inte så mycket om alla barn som sprang omkring och det var även en hel del hundar där även om jag höll mina på lagomt avstånd och självklart kopplade, hundarna tyckte dock att renbajset var mer intressant än renarna.

till Lunch åt jag en laxrulle den var otroligt god.

Barnen fick bla prova att kasta lasso

sedan var bagerstugan bemanad så vi avslutade med att köpa hem lite färskt bröd och mitt råd till alla som bor nära Umeå åk dit det är spännande för både vuxna och barn och det är GRATIS och det finns många bra ställen där man kan äta medhavd matsäck också om man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar