fredag 12 augusti 2011

Bangolf, Nolia och lite mer Gammlia

En gång i tiden tävlade jag i bangolf (ja det är en sport) och det var bla där jag mötte min man och jag varit ungdomstränare i många år tyvärr var jag tvungen att sluta både med tävlandet och även ungdomsverksamheten efter min whiplashskada men bangolfen ligger mig alltid varmt om hjärtat och i tisdags var det nostalgiafton för gamla spelare.
En av de gamla spelarna är Umeås kommunalråd Lennart Holmlund

Lennart Holmlund här tillsammans med de två ungdomar som representerade Umeå på USM 3 silver och 1 guld plockade dom hem till klubben och då jag en gång i tiden lärde upp deras tränare Linn så njuter jag lite extra av det så klart.
På onsdagen blev det sedan Nolia hela dagen jag blev bjuden av min far
ett självklart stopp blev i denna monter tittar ni noga ser ni att bakom tavlan med ögat finns en bild på pappas mc och tanken som han målat.
sedan såg vi lite traktorer också och av rätt modell :)
väldigt trevlig dag hade vi.
Fredagen blev det mer Gammlia för mig min mor med dagbarn skulle dit så jag tog med mig kameran och fotade massa fina bilder
Linen blommar
smeden gör spik i smedjan och barnen tyckte det var jätte spännande
L visade dom djuren och Wilmer blev så lycklig då hon kom han trode hon skulle komma med lite mat åt honom
Min mor imponerade på dagbarnen då hon visade att hon minsan kunde gå på styltor.
Helena Elisabet kyrka står på området och är så vacker
även invändigt är kyrkan fin
innan jag åkte hem återvända jag till sommarjobbaren som hittat sig en liten kompis som hon gärna ville ta med sig hem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar