tisdag 6 maj 2014

Virruggla

 
Nu har jag virkat lite till och kunde inte låta bli att göra en egen uggla med lite smalare hals och lite mer svung vid tofsarna  självklart blev det en virruggla inte vacker men sällsynt :D




Virruggla

börja med att göra två vingar följ beskrivningen till varv 5 nedan och fäst tråden.


 
Kropp
  1. 6lm i en ring
  2. 2i1 varvet ut (12)
  3. 1fm 2i1 varvet ut (18)
  4. 2fm 2i1 varvet ut (24)
  5. 3fm 2i1 varvet ut (30)
  6. 4fm 2i1 varvet ut (36)
  7. 5fm 2i1 varvet ut (42)
  8. 8varv med fm maskor (42)
  9. virka fast vingen med 9 maskor 12fm maskor och sedan andra vingen 9 maskor 12 fm (42)
  10. 5fm  ta ihop två maskor till en, varvet ut (36)
  11. 4fm ta ihop två maskor till en, varvet ut (30)
  12. 3fm ta ihop två maskor till en, varvet ut (24)
  13. 8 varv med fm maskor (24)
  14. 2fm maskor 2i1 (32)
  15. 2 varv med fasta maskor (32)

Brodera näpp och mage och sy fast ögon och fötter innan du stoppar och syr ihop kroppen avsluta med örontoffsar som ni ser har jag gjort lite olika.
Tycker den gröna ugglan ser lite ut som en av pingvinerna i happy feet


ögon 
Har du säkerhetsögon så virka till varv tre, annars varv 1 och 2 i svart och byt till vitt (jag brukar virka de vita i bakre maskbågen) och virka ett varv till. gör två likadana.



Hoppas ni förstår min beskrivning annars får ni hojta och skulle ni virka efter min beskrivning skulle jag bli jätte glad om ni skrev en kommentar och kanske länkar till eran blogg om ni lägger ut den

Lycka till

// Virrhönan









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar