tisdag 20 maj 2014

Sjöbris

Igår var det makens 50årsdag men eftersom han redan blivit firad av släkt och vänner så blev det lugnt familjefirande och vi valde att gå ut och äta på sjöbris.

En av restaurang båtarna efter kajen i Umeå och den med godast mat enligt oss, lite partisk kanske jag är då jag är släkt med kocken men maten är verkligen god och deras pizzor är helt klart bäst i stan


 Maken tog pizzan Västerbotten med bla ren, västerbottensost och smörstekta kantareller.

jag valde en räktallrik och tog Skaldjurs ceviche till förrätt och barnen tog röding och hälleflundra och alla var otroligt nöjda med maten och efterrätt blev det också chokladmousse till mamman och blåbär och vaniljparfait till barnen. alla var så nöjda och så mätta då vi lämnade båten.

vi hade nästan tur med vädret också hela dagen sken ju solen och då vi kom till sjöbris var vädret underbart så vi bestämde oss för att sitta ute och äta sedan kom blåsten och till sist regnet så vi flyttade in på båten och tog efterrätten där och då vissa inte riktigt var klädd för regnväder så tog vi taxi hem.



avslutar med en bild på Pepsi maken fick en underbar blomma av min släkt i helgen en blomma som påminner mig om Frankrike men denna var mäktigt stor speciellt om man jämför med Pepsi, iof är hon en ganska liten hund men inte pytte liten.

// Virrhönan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar