söndag 8 december 2013

Gammlia

I helgen stod jag på Gammlia julmarknad och vädret var kanske inte helt perfekt men det kunde alltid varit kallare eller regnat eller nått, jag hade klätt mig bra i alla fall och frös inte alls så mycket, men så där jätte motiverad kände jag mig inte på söndagsmorgon då termometern visade -12 tur det blev lite varmare i alla fall.

Å vi hade snö det gjorde julkänslan ännu mer närvarande.

Eftersom jag haft hjälp hela helgen både av min underbara mamma och min dotter så har vi alltid kunnat värma oss då det behövts, det är guld värt att ha några som ställer upp och hjälper till.

På söndagen var det dotter som jobbade och det var så roligt eftersom hon gjort GMU har hon inte kunnat följa mig som hon brukar under hösten och hon har varit saknad och jag tror hon saknat marknaderna också.

Det var som vanligt mycket folk på marknaden och det är underbart som utställare då det är en tät ström under hela tiden marknaden är öppen är få marknader man inte har stunder då det är folktomt närmare stängning men inte på Gammlia då är det snarare som mysigast med eldar mörker och massa fina marknadsstånd.

I torsdags var vi förövrigt på en fin ceremoni på regementet dottern klarade GMU väldigt imponerande och det har varit en tuff utbildning och hon har lärt sig massor jag är väldigt imponerad och stolt över henne.

Men det ska bli skönt att ha henne hemma igen fast vi varit i samma stad har hon ju ändå varit långt borta ibland då dom haft massa övningar.

// Virrhönan






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar