måndag 1 augusti 2011

Gammlia

Idag tor jag och hundarna en tur till Gammlia då L börjat sitt sommarjobb där
vårt första stopp blev skolhuset där L jobbade just idag
idag gjorde dom tygtryck ute, sedan promenerade jag och hundarna runt området
Vi såg Hästar
där inne bor en get som inte ville vara med på foto
det är verkligen en vacker miljö mitt i stan och helt underbart att strosa runt och hundarna hade verkligen massor att upptäcka både andra djur och människor
sommarjobbarna får ha tidstypiska kläder vist är hon ganska söt i hilka L

att rensa ogräs ingår också i sommarjobbet
jag och hundarna hittade några kalvar som låg och njöt i solen
och grisar
dom var verkligen intresserad över de där konstiga djuren
jag tror grisarna tyckte samma sak för dom var väldigt nyfikna
frigående höns som inte var de minsta rädda för hundarna utan dom fortsatte med sitt då vi passerade.
dom var ganska bra på att bara vara :)
hundarna tyckte dock dom var ganska intressanta och kanske lite läskiga
från Gammlia har man ganska fin utsikt över staden kände att jag ska återvända utan hunder strosa runt lite mer och framförallt besöka alla museum på området men jag sparar nog det till en mulen dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar