söndag 21 augusti 2011

Marknad och loppis

Har jag och L ägnat helgerna åt och veckorna blirdet då mycket vila och lite pyssel för att fylla på mina alster, nästa söndag står jag på Gammlias höstmarknad sedan blir det en paus på några veckor innan jag ska stå på Röbäcks höstmarknad 18september.
I slutet av Oktober drar julmarknaderna igång men i år blir det bara några få har jag tänkt men det är lättare med inomhusmarknader då slipper jag i alla fall kånka marknadställning tur jag har underbara L till hjälp.
Igår var vi i Hörnefors på marknad och hundarna var med och tyvärr hade jag inte kameran med mig men hundarna gjorde succe där dom sov på mitt sidobord så vissa kunder ville hellre umgås med hundarna istället för att titta på mina varor.
Pepsi är så cool då hon är på marknad hon vet verkligen vad som gäller men nåde den människa som råkar gå innan för min marknadsställning och den yta hon tycker är hennes revir, fast iof är hon lättmutad lite kel och alla är välkommen :)
Kiara är lite mer studsboll men det märks att hon blivit äldre och lite smartare så nu kan även hon ta det lungt på en marknad och njuta av uppmärksamheten och blir det för mycket uppmärksamhet tja då går man och lägger sig i buren.
Får hoppas på bra väder på Gammlia på söndag för då ska självklart hundarna få följa med men tycker ni jag är tyst även i veckan så sitter jag och tillverkar Kantareller eller vilar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar