fredag 29 januari 2010

Bokcirkel

var jag på idag och det var trevligt även om det var väldigt oorganiserat, eftersom det var första mötet så skulle två personer redovisa varsin bok och den ena boken var flickan som lekte med elden, hon som skulle redovisa den hade väll läst typ100 sidor eller knappt det för hon hade börjat kvällen innan och hade noll koll egentligen.

tur för dom andra att det fanns en svenska där som kunde fylla i luckorna, jag måste ha förklarat någorlunda bra i alla fall för det bestämdes att triologin skulle läsas till nästa träff eller i alla fall nån av böckerna om man inte han alla.

blev även lite prat om sverige och det är alltid trevligt att göra reklam för sitt hemland dessutom hade det tillkommit en ny norska till skolan och hon hade sverigekoll viste tom vart Umeå låg och de är det inte många som vet :)

efter bokcirkeln så begav jag och maken oss till IKEA för lunch och en snabb titt, han se några vårnyheter men inte många och det blev bara handlat 4 blomkrukor plus lite mat så det var nog ett av våra billigaste besök.

Har sedan njutit av Hönökaka med smör, maken hade kaviar på sin men jag gillar inte kaviar utan ägg och jag var för sugen på själva smörgåsen så jag orkade inte koka några ägg och just hönökaka är så gott att det räcker med smör, synd bara att vi bara köpte en förpakning den gapar tom nu.
Ska försöka mig på att baka semlor i helgen håller på att förgås av mitt semelsug har alltid varit en semelälskare och hoppas det finns kvar semlor i butikerna även efter fettisdagen för jag kommer ju på torsdagen efter.

Kram Virrhönan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar