måndag 13 oktober 2014

Dag 5

Dagen började med en riktigt ordentlig frukost sedan en rundtur i Dublin och bilderna blir en aningens gröna då rutorna på bussen var tonade så ni får ha lite överseende









vi passerade även Dublins äldsta pub
 
 Sedan till makens glädje blev det ett besök på Jamesons destilleri och det besöket avslutades med en whisky och både jag och maken hade turen att få provsmaka lite mer också vi fick jämföra en skotsk en amerikans och Jamesons å 7 av 8 tyckte Jamesons var bäst den sista var så klart maken som föredrog den skotska.

 
efter det fick vi fri tid så jag och maken gick på en pub för att få en riktig publunch både makens köttbit och min hamburgare var väldigt god 

 
sedan blev det ett kort besök i centrala Dublin men det var så otäckt mycket människor så vi tog en taxi ut till Guinness storehous å där var det inte mindre trångt direkt men ganska intressant.
och det hela avslutades på baren på 7:e våningen där vi fick oss varsitt glass Guinness och en mäktig utsikt över staden




 
vi han även shoppa lite i butiken innan vi åkte tillbaka till hotellet.
 
Både jag och maken konstaterade att Gunness storehous var inte värd inträdet samtidigt var det en sak vi inte ångrade att vi gjorde för det var kul att bla få sitta där högst upp i baren, men ska man välja mellan Jameson eller Guinness  så var Jameson bättre att lägga ut pengar på inträdet på.
 
Kvällen avslutades med Irländskafton
Dag 6 sa vi Adjö till Dublin och Irland och begav oss hemåt
var lite halv tråkigt på Arlanda då vi fick 5 timmar att slå ihjäl men vid tio på kvällen landade vi åter i Umeå

Veckan var helt underbar och jag följer gärna med på fler resor ordnade av specialresor
och Swedbank, det var en resa som passar pensionärer och det var handikappvänligt och mycket hjälp att få och även om jag var yngst av alla så var det otroligt bra anpassat för ett skrutt som mig.
Skönast var att vi fick uppleva massor utan att behöva anstränga oss själva och vi slapp köra i vänstertrafik och vi fick lära känna massa nya trevliga människor.

Innan resan hade jag investerat i en blommig ihop fällbar käpp och jag hade hoppats att jag skulle slippa använda den samtidigt var den perfekt då vi hamnade på kullerstenar och ojämna gator eller om vi skulle gå långt och den räddade mig å ska man ha käpp kan man väll lika gärna ha en snygg och den hjälpte mig massor och övrig tid låg den tryggt i handväskan :D
 
 
It´s a long way to Tipperary
 
// Virrhönan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar