måndag 4 november 2013

Nävertjäl

I helgen var jag och maken i Nävertjäl på marknad gick väll lite si sådär men marknaden i sig är så underbar och människorna som arbetar med marknaden är otroliga jag har nog aldrig stått på en mer välorganiserad marknad så det lyfte verkligen helgen. 
Sedan är ju maken guldvärd fast han inte gillar att stå på marknader ställde han upp och körde, bar allt det tunga och hjälpte mig att sälja, det är kärlek det.
I Lördags tog vi sedan in på Elit hotell och åt en god middag på Bishops arms där jag avslutade middagen med en underbar hjortrononpanacotta medan maken fick sig en god whisky som belöning för väl utfört arbete.
 Vi bodde på våning 9 med havsutsikt men vädret var inte det bästa det var vackrare utsikt på natten än på morgonen pga allt grått
 
Idag är jag trött men nöjd hittade en del fina julklappar också i helgen och det är grymt häftigt då man är närmare 100 hantverkare på samma yta så mycket kreativitet så mycket inspiration.
Men framförallt är jag fylld av glädje för att jag har en sådan underbar hobby och att jag orkar stå på marknader ibland för det ger så mycket mentalt att få känna sig relativt normal i alla fall. Dock kostar det med mer värk men det kommer det vara värt fast utan maken hade jag aldrig klarat helgen alls, är så tacksam över att han ställer upp och att jag har människor runt mig som ställer upp och hjälper mig fast att sälja på marknader inte är deras favorit sysselsättning.
 
// Virrhönan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar